Tuff vecka med en otrevlig lördag

Det har varit en tuff vecka med mycket att göra och torsdag till fredag var jag i Sollentuna på Europadagarna. I går kväll när jag kom hem så somnade jag före klockan sju, så idag hade jag massor att göra..... men tyvärr; på förmiddagen började jag få synrubbningar och vid lunch så var det bara att gå och lägga sig; migrän, igen! Jag tror att det här är sjunde gången de två senaste månaderna som jag har migrän, och jag vet inte varför det kommer tillbaka så ofta just nu. Värken är så obeskrivligt hemsk, minsta rörelse eller ansträngning gör att det värker och dunkar så att jag blir illamående. Ljus och ljud gör inte det hela bättre heller, och för en stund sedan började det ringa på ytterdörren, inte en gång utan 5 gånger. Med blixtar i huvudet så tvingades jag gå upp och öppna (Bjarne är iväg på någon fotbollsmatch) och utanför står två oskyldiga tjejer som frågar efter pant...... de hade ju ingen aning om hur illa jag mådde och jag försökte bita ihop medans jag gick och hämtade en påse med burkar..... 

En hel dag är åt pipsvängen för även om det värsta börjar släppa nu så tar det nästan ett dygn innan man blir människa igen. Så i morgon söndag kommer det att bli ännu stressigare; vi ska iväg och titta på lägenheter, jag måste tvätta, dammsuga, posta tradera-auktioner, posta swappen som jag skulle ha skickat i onsdags, köpa present åt Bjarne som fyller år på måndag, göra kort som beställdes i veckan och så slutligen ringa mamma, mormor och farmor som jag inte har hört av mig till på hela veckan.

Kom i form med Skapa Hobby blev ingen succé för mig den här veckan, jag var där i måndags och fick ett underbart fint paket med massor av fina julkortssaker (jag ska försöka hinna fota det i morgon så att ni får se) och så köpte jag lite till paket-swappen som jag ska skicka i morgon. I onsdags försvann hela förmiddagen eftersom jag var tvungen att tala med min läkare om en dubbelbokning som hade skett med mina undersökningar efter cancern. Det är bestämt att jag ska göra en DT och lungröntgen den 11 november och det känns skönt att slippa koloskopin för den här gången. Torsdag och fredag var jag som sagt i Sollentuna så det blev bara en promenad den här veckan och ingen stämpel till mig.

Nåja, nya tag i morgon och sedan är det en ny vecka. Förhoppningsvis så hinner jag göra några kort i morgon och här kommer att julkort som jag gjorde förra helgen med papper från Doodlebug och motiv från Penny Black!


Kommentarer
Postat av: Morfen

Vilket jättesött kort du gjort! Det är jobbigt med migrän, jag lider också av det och jag brukar få det i skov, alltså väldigt ofta under en period och sedan försvinner det nästan helt i en månad eller två.. Konstigt! Det är många faktorer som spelar in - stress (medveten eller omedveten), mat, väder, hormoner osv. När man väl fått migrän en gång så verkar det vara väldigt lätt att få ett anfall. Hoppas du har bra medicin som kan lindra något iaf.

Kram!

2008-10-19 @ 09:48:53
URL: http://morfen.blogg.se/
Postat av: Carina W

Hej!

Tråkigt att läsa om din migrän,måste vara hemskt med den ihållande värken.Hoppas att du snart mår lite bättre igen.

Jättefina julkort du gjort.Papperen är så fina och Nallen likaså.



Krya på dig!



Din vän Carina!

2008-10-23 @ 21:28:23
URL: http://carinaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Laila

Hoppas verkligen du är på rätt väg nu med huvudvärken. Det är för jäkligt när sånt där sätter in! :-\



Kul att du tyckte om det jag plockade ihop i vinstpaketet. När du orkar ser jag gärna nått resultat av det också. ;-)

2008-10-25 @ 22:32:06
URL: http://tillklippt.blogspot.com/
Postat av: Carina W

Hej,Fia!

Tack för de fina orden.Det värmer och gläder.



Hoppas du mår bättre och kan fira lite helg!



Kram!

2008-11-01 @ 13:36:26
URL: http://carinaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Fia

Tack för allt er stöd! Nu har jag inte haft några fler attacker och det känns så oerhört skönt att få vara pigg och frisk.



Många glada kramar från fia

2008-11-02 @ 22:54:39
URL: http://fiaskapar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0