Påskpyssel

Idag har vi haft en riktigt mysig pysseldag. Jag och min systers sambo Morgan har turats om att "övervaka" barnen vid pysselbordet. Miranda, fem år, har suttit hela dagen. Hon är fantastiskt duktig och tålmodig. Jag beundrar hennes uthållighet eftersom jag nog aldrig har orkat sitta vid pysselbordet och vara kreativ i mer än sex timmar i streck. Så här såg det ut i morse när vi började och resten av familjen låg och sov. I bakgrunden sitter Arvid tre år som redan nu kan klicka sig vidare för att titta på motor-cross-videos på youtube. Eftersom jag inte har någon mus utan bara "touchpad" på den bärbara så tror jag att det är bra träning för motoriken.

image168

Tio timmar efter att den första bilden togs satt Miranda kvar vid pysselbordet och fortsatte skapa, och nu med pappa Morgan vid sin sida som var lika kreativ som hon. Arvid har förälskat sig i punchar och kan sitta och trycka så länge det finns papper. Det tog dock bara två minuter för dem att somna när vi hade städat och borsta tänderna får de göra i morgon bitti.

image169

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0