Jag är tillbaka.....

Nu är jag flyttad och vi bor nu på södra delen av Lidingö. Det återstår fortfarande en hel del att göra i lägenheten, men sakta och säkert går det framåt. Pysselrummet är nog det som är stökigast och jag ska försöka hinna färdigt det till nyår. Vi har köpt ett nytt skrivbord som är två meter långt så yta har jag, men det gäller ju att organisera alla saker också!


Julen firades i Västervik med mammas goda julbord. Det var några helt underbara dagar i det julpyntade huset på Sillgatan. Det kändes väldigt skönt att få pratstunder med alla mina syskon, Matilda var hemma från pojkvännen, Carolina laddar batterierna för sista terminen på gymnasiet, Anders delade med sig av sina arbetslivserfarenheter och Lotta med barnen fanns på plats hela julafton. På juldagen besökte jag och Bjarne både mormor och farmor och vi fick ett par timmars prat med var och en av dem.




Igår var jag ute och promenerade längst med stranden; det känns spännande att få lära känna nya kvarter och den här delen av ön har tidigare varit helt okänd för mig. Det finns massor vackert att inspireras av och så tycker jag att det är superhäftigt att se finlandsfärgerna passera utanför fönstret. De är så stora och kommer så nära.






Idag ska jag in och läsa på alla scrapperiforum som jag inte besökt på flera veckor och så ska jag fortsätta att redigera julfotografier. För en tid sedan meddelade mig Morfen att jag har fått den stora äran att få en skiss publicerad på svenskscrapbooking.se! Det är helt obeskrivligt hur glad jag blev. Tack Anna. Vi får se om jag själv hinner skapa någonting efter skissen men här är den i alla fall.



Jag vill passa på och skicka en stor julkram till omtänksamma Lotta också! Nu är jag tillbaka och det värmer i hjärtat att vara saknad.


Kram!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Kul att se att du är tillbaka....och jag förstår att du har haft fullt upp med flytt och så....Grattis till publiceringen av skissen....Den ska jag scrappa efter en gång...den är jättefin:)

Ha det så bra!!

2008-12-28 @ 19:56:51
URL: http://www.scrapparlotta.blogspot.com
Postat av: Morfen

Wehooo! Vad härligt att ha dig tbx i cybervärlden. Kram!

2008-12-28 @ 20:38:16
URL: http://morfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0