Skisser till helgen

Den här veckan har vi haft det lite rörigt eftersom vi har haft visning av huset. Nu är budgivningen över och jag kan plocka fram alla min scrapbookinggrejor och stämplar igen. Bjarne har åkt till Uppsala på någon frimuraregrej, så jag har en hel helg med massor av pysseltid framför mig. På söndag ska vi gå på några visningar ute vid Gåshaga och Sticklinge, men jag kan låta pysselsakerna stå framme igen.

Under veckan så har jag samlat på mig några skisser och här är den inspirationen som jag ska använda mig av:

Skiss från Scrapbookbutiken, och förutom skissen så är det ett krav att det finns band med. Man kan lämna in layouter, kort eller altrade saker.




Hobbyhuset har en korttävling;

Hur kortet ser ut är valfritt men detta SKA finnas med, varken mer eller mindre:
Du får använda cardstock, färger och pennor och text utöver nedanstående:

3 st mönstrade papper
2 st stämpelmotiv
3 blommor
3 brads
1 band
1 punchinella


Och om jag ska vara med i tävlingen så måste jag köpa punchinella, jag äger ingen i nuläget!

Grodans scrapgarden ordnar en tävling där temat är att göra sin egen tolkning av Heritage, Vintage, Shabby chic eller Freestyle inspirerade alster.

Svenskscrapbooking har en veckoutmaning där man får använda valfritt format men måste ha med:

7 knappar
3 olika band
2 mönstrade papper i samma färgskala
3 hjärtan eller stjärnor
10 prickar (hur du gör dom är upp till dig)


Nu är det dags att börja pyssla lite igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0