Sjukstuga - feber och getingstick

De sista dagarna på semestern blev huset en riktig sjukstuga. Miranda har haft hög feber, ont i örat och tvingats äta Panodil sedan i tisdags. Hon har varit duktig och var stolt varje gång hon fick ner en av sina tabletter när febern skenade iväg. Det har dock märkts att hon inte har orkat leka så mycket och hon har somnat tidigt, men inte en enda gång har hon gnällt. 
   



I söndagseftermiddag kom Arvid hem storgråtandes och jag förstod först inte vad som hade hänt, han var otröstlig och inte ens glass ville han ha, men så kom Miranda hem och berättade att Arvid hade fått in en geting i munnen och blivit stungen.... och straxt därefter började svullnaden växa. Ooh stackars liten, men han var tapper och fick hjälpa mig med att göra milkshake. Att vara chef över mixerstaven fick honom att glömma smärtan en stund, men det gjorde ont i mosters hjärta att se hans svullna ansikte.







Så i måndags var det första dagen tillbaka till jobbet efter semestern. Vi har flyttat omkring en del uppe hos oss på plan 3 och både måndagen och tisdagen har gått åt till att packa upp flyttkartonger och komma i ordning. I augusti så sitter jag i växeln ett par timmar varje dag eftersom Annica har semester, så jag är ju inte riktigt tillbaka till vardagslunken ännu, men visst känns konstigt att semestern slut. De senaste två kvällarna har jag varit så trött att jag har somnat i soffan framför tv:n redan kl. sju på kvällen.

Skapandet får helt enkelt ligga på hyllan restan av arbetsveckan och istället sparar jag all pysseltid till helgen. Längtar redan nu.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0